maandag 22 april 2024

We zijn allemaal mensen onderweg...

We zijn mensen onderweg. Zoals de 21 kinderen vanuit de parochies van het Franciscussamenwerkingsverband onderweg zijn gegaan met het project rond de Eerste Communie. 14 april jl. hebben 19 van hen de Eerste Communie mogen ontvangen in een volle kerk in ’t Veld. In deze viering ging pastor Kees van Lent voor het eerst voor. Het was een feestelijk viering waar jong en oud op terug kan kijken. Een woord van dank voor het vele werk dat Mirella Smit heeft verricht tijdens deze voorbereiding.

Nu zijn 8 jongeren onderweg naar hun vormsel op 6 juli, waar deze zal zijn is nog niet bekend. Zij maken weer stappen om nog meer bij de grote gemeenschap te mogen horen. Dat doen zij samen met hun ouders en de begeleiding van Mariosé Huits.


Ook ik ben onderweg, als u dit leest hoop ik dat de operatie geslaagd is en dat ik weer thuis ben, maar dat is toekomst kijken. Het betekent wel dat ik de aankomende weken rustig aan moet doen om goed te herstellen. Deken Ivan Garcia Ferman neemt voor mij waar.

Ik hoop u weer spoedig te zien en te ontmoeten.


Toon Jorink, diaken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten