maandag 29 augustus 2022

Beste medeparochianen,

We hopen natuurlijk allemaal dat pastoor Tilma spoedig weer in ons midden is. Maar dit heeft tijd nodig. En die tijd willen we hem ook allemaal van harte gunnen. Omdat we niets willen overhaasten heeft onze bisschop aan mij gevraagd of ik voorlopig de taak van pastoor op mij wil nemen. Natuurlijk als waarnemend pastoor. Zodra pastoor Tilma weer aan het werk gaat, treed ik terug. In de praktijk zullen jullie hier weinig van merken, maar iemand moet gewoon de functie van pastoor hebben. Aanvankelijk heeft onze deken het een tijdje gedaan, maar die heeft al genoeg aan zijn hoofd. 

Verder is er nog een mededeling. Diaken Toon Jorink en ondergetekende hebben al heel lang geleden onze vakantie besproken. Gedurende een week zijn wij beiden weg. Ikzelf vertrek 5 september en kom weer terug op 19 september. Diaken Toon Jorink vertrekt op 12 september. Op diaken Hans Bruin kan nog geen volledig beroep worden gedaan. Die zit nog in een opstartfase na zijn afwezigheid. Gelukkig hebben de collega’s uit de Noordkop zich bereid verklaard om in deze week bij te springen. 

En dan zitten we zo langzamerhand aan het einde van een lange, hete zomer. Ik weet niet hoe jullie het ervaren hebben, maar ik zelf vond het niet bepaald aangenaam. Ik ben al niet zo’n liefhebber van hoge temperaturen, maar dan ook nog de hele dag die brandende zon erbij werd mij af en toe echt teveel. Maar we zouden natuurlijk geen Nederlanders zijn als we niet klaagden over het weer. Over een paar maanden klagen we misschien weer over de kou. Maar of jullie nu ver weg zijn geweest of lekker thuis gebleven, ik hoop dat iedereen weer nieuwe energie heeft opgedaan om er weer tegenaan te kunnen gaan. 

Tot over een paar weken.

Gerard Remmers, kapucijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten