maandag 28 maart 2022

Op reis ...



Ik ben op reis

Al weet ik niet waarheen

Maar ergens stond geschreven

Dat ik deze weg moest gaan

En al aarzel ik soms even

Langs die eindeloze baan

Toch weet ik

Iemand ging me voor

En daarom

Ga ik door


Ik heb geen geld

Geen kaart en geen kompas

Maar ik zie de tekens

En die zeggen mij genoeg

En al geeft er niemand antwoord

Op de dingen die ik vroeg

Toch weet ik

Aan het eind vind ik gehoor

En daarom

Ga ik door


Ik ben een vogel die z' n vleugels spreidt

Zo wil ik vliegen altijd verder dan de zon

Ik ben een paard dat zonder teugels rijdt

Maar er is iemand die me leidt

En hij zegt: Kom


Ik ben op reis

Al weet ik niet waarom

Maar ik luister naar de stilte

En die zegt mij om te gaan

En al verlaat ik al m' n vrienden

Moet ik overal vandaan

Toch weet ik

Er is geen ander spoor

En daarom

Ga ik door ...


(songtekst Elly en Rikkert Zuiderveld)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten